Sosyal Medya

Yayımlanma Tarihi: Aralık 2nd, 2013 | Haber Editörü: Gülşah Mutlu

0

İnternette Kadınlar mı Daha Etkin?

Userspot firması tarafından gerçekleştirilen araştırmaya göre nüfus popülasyonunda kadın ve erkek internet kullanımında büyük farklılık olduğu ortaya çıktı. Userspot firmasının kurucusu Mustafa Dalcı yapılan araştırmaları “Yaptığımız kullanılabilirlik testleri, kadın ve erkek kullanıcıların dijital platformlardaki önceliklerinin değişkenlik gösterdiğini ortaya koydu. Örneğin e-ticaret sitelerinde, kadın kullanıcılar satın alacakları ürünlerin önce görsellerine ve ayrıntılarına, sonrasında fiyatlarına bakıyor. Erkek kullanıcılar ise önce fiyatlara bakıyor sonra görselleri inceliyor. Haber siteleri ve banka siteleri gibi metin ağırlıklı sayfalarda ise e-ticaret sitelerinin tam tersinin geçerli olduğunu görüyoruz. Bu tür sitelerde erkekler daha çok görsellere, kadınlar ise ağırlıklı olarak metinlere odaklanıyor” diyerek açıklamalarda bulundu.

Kadınlar internette erkeklere göre daha çok zaman geçiriyor. Kullanıcı deneyimlerine dayanan araştırmada kadınların internette harcadıkları zamanın erkeklere oranla %8 fazla olduğu ortaya çıktı. Özellikle sosyal paylaşım sitelerinde bu oran %30’u bulmakta. Mustafa Dalcı açıklamalarına “Erkekler için kolay kullanımın ardından indirme hızı geliyor. Kadınlar içinse, kolay kullanımdan sonra navigasyon ve erişilebilirlik diğer kriterlerden daha önemli. Gelişen pazarlardaki kültürel farklılıklar online davranışları etkiliyor. Cinsiyet ise burada önemli bir odaklanma konusu. Araştırma verileri, internet sitelerinin kullanımında cinsiyet farkının dikkate değer bir nokta olduğunu gösteriyor” sözlerini ekledi.

Haber Etiketleri: , , , ,


Haber Editörü Hakkında



Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yukarı Dönün ↑