Sosyal Medya

Yayımlanma Tarihi: Ağustos 4th, 2013 | Haber Editörü: Aysun Kızılay

0

Çağın bilgesi “Google”

Türkiye İstatistik Kurumu’nun açıkladığı bazı rakamlar yeni çağın bilgesinin internet olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi. Türkiye’de insanlar artık bilmedikleri konularda eşe, dosta değil arama motoru Google’a danışıyor.

Ülkemizde 2007 yılında bilgiye erişim kaynağı olarak nüfusun % 41.8’i yakınlarını yani eşi, dostu görüyordu. 2012 yılı rakamlarına göre internet eşi dostu gölgede bıraktı. Geçtiğimiz yıl yapılan bir araştırma halkın % 54,7’sinin bilgiye ulaşmak için interneti tercih ettiğini gün yüzüne çıkardı.

Sadece 18 yaş üstünü kapsayan bu araştırmanın mimarı TÜİK oldu. “Yetişkin Eğitimi” araştırmasına göre, bilgiye erişim kaynağı olarak 2007’de yüzde 41,8 ile en çok aile üyesi, komşu, okul ve iş arkadaşına başvurulurken, 2012 yılında bu oran yüzde 26,8’e geriledi. Yani “Eşe dosta” sormayı bırakanlar, bilgiye erişim kaynağı olarak interneti kullanmaya başladı.

Aile üyesi, komşu ve iş arkadaşı gibi çevresinde bulunanlara bilgi için başvuranların, büyük bir bölümünü eğitim düzeyi düşük olanların oluşturuyor. Bir okul bitirmeyenlerde çevresindekilere başvurma oranı, 2007’de yüzde 74,3 iken, 2012’de yüzde 35,6’ya düştü.


Haber Editörü Hakkında



Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yukarı Dönün ↑
  • En Son

    Takipçiler

  • Sosyal Medya Üzerinde Tam Haber !